Home Kultura U potrazi za magičnim krugom

U potrazi za magičnim krugom

1065
0

Slikar Mladen Žunjić iz Zagreba, pripadnik je skupine najmarljivijih likovnih djelatnika na suvremenoj umjetničkoj sceni. Kontinuirano istraživanje složenosti pojedinih motiva i raznovrsnih kolorističkih mogućnosti, omogućuje autoru primarno kvalitetetan uvid u ostvareno i dosegnuto, posebice kada je riječ o dijelu opusa velikih formata u kombinaciji ulja i akrila.

Kada govorimo o motivima koji su privlačni Mladenu Žunjiću, možda bi bilo preciznije reći kako je u središtu njegove pozornosti krug, krug u svim moguće zamislivim oblicima, krug u neprekidnoj vrtnji, dramatičnoj ili donekle usporenoj, krug koji emanira ekstremnu energiju prepoznatljivu u eksplozivnim bljeskovima boje na platnu, u različitim eruptivnim tragovima od točkice i mrlje, do fragmenata s dominantnom bojom, krug koga pokreće i koji isijava praiskonsku energiju Velikog praska.

Ponekad smo dojma kako slikar pokušava zadržati u limitiranoj veličini formata bujanje kretanja, pokušava primiriti nezaustavljivo i neprimirljivo dok su tragovi boje, otisci kolora jedinstveni dokazi o postojanju neprekinutog gibanja i stalnom protoku nepotrošive energije.

Raznovrsna kombinatorika sukladnog gibanja krugova ili bučna sudarajuća igra ovala u volumenima kolora, koji se spretno prelojevaju s jednog na drugi kraj vwelikog formata, ostavljajući za sobom vidljive oznake kretanja, znakove svoga postojanja i svoga življenja.

Dobar dio svoga opusa Žunjić je posvetio potrazi za magičnim krugom, krugom kao i Janus, s više lica, krugom koji jest središte izvora ali i protoka energije, krugom kojeg karakteriziraju uvijek drugačiji koloristički snopovi boja.

Istodobno, jedan od ključnih elemenata Žunjićeva slikarstva, u ovim ciklusima toliko razvidan, jest optimizam koji se prelijeva izvan okvira slike kao rezultat gibanja silne energije, optimizam prepoznatljiv u snažnim nanosima boje, u nezaustavljivim kolorističkim impulsima.

Žunjićevo slikarstvo temelji se na kontinuiranom istraživanju, na autorskoj strasti i na hrabrom, svakodnevnom suočavanju s opasnom bjelinom platna jer i pjesnici dobro znaju što se sve krije unutar bjeline praznog lista papira.

I ovdje spomenimo prednosti velikog formata, od metra pa i više, koje Žunjić sustavno koristi, nalazeći u njegovom volumenu mnoge prednosti, prave mogućnosti.

Miroslav Pelikan

Previous articleIz Goražda prijete blokadama ako im SIP “uzme” hrvatsko mjesto u Domu naroda FBiH
Next articlePRELAZAK